torsdag 16. juli 2015

Fryd

I år er jeg så heldig å få tak i Duftheliotrop, i både som potteplante og som busk. For tre år siden hadde jeg en busk, og har siden lett etter ny. Til våren skal jeg jammen prøve å så selv.
Den har en sterk vaniljelukt, kommer spesielt frem på kvelden synes jeg, i overgang fra varm dag til kjøligere kveld. Fargen virker også mer intens på kveld eller gråværsdager.
Treet var ikke veldig flott når jeg kjøpte den, men har kommet seg. Planta er flott, den har skutt i været og blitt kraftig. Blomstene varer også lenge på den.
Se hvor fin blomstene er på Duftheliotrop!



Jeg har også fått tak i denne sommerblomsten. Husker ikke hva den heter, men det er vist bare utvalgte forhandlere som har den. Den vokser tett og rikt med blomster, så den er jeg fornøyd med.
Fryd for øyet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar